Kategorier
Aktuelt Gründer Hamar Jobb kompetanse Løten Spill Stange

My Child: New Beginnings lansert

I Sarepta Studio på Hamar har Catharina Bøhler jobbet en god stund med oppfølgeren til suksesspillet My Child Lebensborn. Det nye spillet, My Child: New Beginnings, som nå er lansert, bygger videre på studioets ønske om å lage spill som betyr noe, et spill som skaper empati, innsikt og forståelse.  

I My Child: New Beginnings spiller man som forelder til et adoptivbarn med en krevende fortid. Barnet sliter med kompleks PTSD, angst og andre ettervirkninger av tidligere traumer.  

– Essensen i spillet er å være en god omsorgsperson: støtte barnet gjennom vanskelige situasjoner, ta vanskelige valg, hjelpe dem i hverdagen og styrke deres mentale helse, forteller Catharina.

Spillet er utviklet i samarbeid med en barnepsykolog for å sikre at temaene fremstilles troverdig, trygt og lærerikt.

– Dette er ikke et action- eller skytespill – My Child: New Beginnings ligger i den såkalte cozy-sjangeren, som fokuserer på ro, refleksjon og mellommenneskelige opplevelser, forteller hun.
Målet er å gi spilleren en opplevelse av hva det vil si å være menneske, og å skape større forståelse for mental helse.

– Forgjengeren, My Child Lebensborn, ble utgitt i 2019 og ble en global suksess med over 2 millioner kjøp og 26 millioner nedlastninger. Spillet har fått en dedikert internasjonal «menighet» av fans. Sarepta har over 40 000 medlemmer på Discord, og nesten 100 000 forhåndsregistreringer for det nye spillet. Forventningene til oppfølgeren er derfor svært høye, sier Catharina.

My Child: New Beginnings lanseres først på mobil, med PC-versjon på vei.

Aldersgrensen er 13 år, men yngre spillere kan delta i samråd med foreldre. Målgruppen er todelt: mange unge spillere fra TikTok-generasjonen, men også voksne, både de som kjenner seg igjen fra egen barndom og foreldre som ønsker et innblikk i barnas perspektiv.

Sarepta Studio holder til i PARK, tett på andre spillutviklere. Her får teamet både praktisk hjelp og mental støtte i innspurten før lansering. Stemningen er spent, og studioet gjør seg klare for en lanseringsdag som nok vil bli feiret!

Vi gratulerer!   

My Child: New Beginnings lansert

I Sarepta Studio på Hamar har Catharina Bøhler jobbet en god stund med oppfølgeren til suksesspillet My Child Lebensborn. Det nye spillet, My Child: New Beginnings, som nå er lansert, bygger videre på studioets ønske om å lage spill som betyr noe, et spill som skaper empati, innsikt og forståelse.  

I My Child: New Beginnings spiller man som forelder til et adoptivbarn med en krevende fortid. Barnet sliter med kompleks PTSD, angst og andre ettervirkninger av tidligere traumer.  

– Essensen i spillet er å være en god omsorgsperson: støtte barnet gjennom vanskelige situasjoner, ta vanskelige valg, hjelpe dem i hverdagen og styrke deres mentale helse, forteller Catharina.

Spillet er utviklet i samarbeid med en barnepsykolog for å sikre at temaene fremstilles troverdig, trygt og lærerikt.

– Dette er ikke et action- eller skytespill – My Child: New Beginnings ligger i den såkalte cozy-sjangeren, som fokuserer på ro, refleksjon og mellommenneskelige opplevelser, forteller hun.
Målet er å gi spilleren en opplevelse av hva det vil si å være menneske, og å skape større forståelse for mental helse.

– Forgjengeren, My Child Lebensborn, ble utgitt i 2019 og ble en global suksess med over 2 millioner kjøp og 26 millioner nedlastninger. Spillet har fått en dedikert internasjonal «menighet» av fans. Sarepta har over 40 000 medlemmer på Discord, og nesten 100 000 forhåndsregistreringer for det nye spillet. Forventningene til oppfølgeren er derfor svært høye, sier Catharina.

My Child: New Beginnings lanseres først på mobil, med PC-versjon på vei.

Aldersgrensen er 13 år, men yngre spillere kan delta i samråd med foreldre. Målgruppen er todelt: mange unge spillere fra TikTok-generasjonen, men også voksne, både de som kjenner seg igjen fra egen barndom og foreldre som ønsker et innblikk i barnas perspektiv.

Sarepta Studio holder til i PARK, tett på andre spillutviklere. Her får teamet både praktisk hjelp og mental støtte i innspurten før lansering. Stemningen er spent, og studioet gjør seg klare for en lanseringsdag som nok vil bli feiret!

Vi gratulerer!