Temalunsj: Storytelling

Salg og merkevarebygging gjennom strategisk kommunikasjon.
Storytelling er en viktig ferdighet for å lykkes i en-til-mange-kommunikasjon. Du har et budskap å fortelle, og du ønsker selvsagt å bli lagt merke til og husket. Du har kanskje kunder som skal overbevises, eller en gruppe mennesker du er avhengig av å få med på laget for å komme videre i et prosjekt? For å lykkes med dette må du ha en relevant historie å by på, og i tillegg fortelle den godt.
Alle virksomheter – store og små – vil tjene på å spisse sitt budskap. Hvem er vi? Hva gjør vi? Hva byr vi på?
I denne temalunsjen setter vi fokus på Storytelling, og kommer med konkrete og matnyttige tips og gode eksempler.
Foredrag ved Ståle Østhaug som jobber ved FOLL Reklamebyrå AS. Han er utdannet markedsøkonom fra NMH og Boston College. Østhaug har utviklet en unik modell for utvikling av en bedrifts VISJON og VERDIGRUNNLAG, og har viet store deler av sitt voksne liv til drift og utvikling av kommunikasjon og vekststrategier for merkevarer samt merkevarekultur.

Lokalt eksempel ved Lerud Kattepensjonat som åpnet 6. april 2017 og er et lite hjertevarmt rent kattepensjonat. Kattepensjonatet ble startet med 12 rom som en bi-geskjeft. Men etter godt besøk og stor etterspørsel i 2017, ble det bygget på og antall plasser i pensjonatet utvidet i 2018 til 31 rom. 1 juli 2018 sa også Vibeke opp sin fulltidsjobb for å drive pensjonatet som en jobb på heltid. De har vært aktive med markedsføring i trykte og digitale medier, og flinke til å skape sin historie for kattepensjonatet. Vi får høre hvordan de har bygget sin historie og får gode råd og tips.

Velkommen!